Sunday 20 April 2014

" yang Ayu " bermaksud 'ibu ayu' hahaha..

Aku ke sekolah lama, ada banyak lagi perkara yg.perlu diselesai kan dengan GB, terutama menanda tangan cek2 pembayaran melebihi rm 10 ribu perlu utk RMT murid2.

Dalam kesempatan Cikgu Anidah berikan aku cendera kenangan ini

Bungkusan hijau bertuliskan ayat2 ini.huu..rasa terharu dan sebak lagi..aku berusaha utk.tidak menitiskan air mata..tapi ikatan persahabatan kami telah berlangsung sekian lama sejak tahun 1997 lagi saat aku mula bertugas di sekolah ini.
                                          Didalam bungkusan ini, ini lah isi nya kain untuk baju kurung, berwarna merah cantik..warna persahabatan kami sentiasa ceria dan erat. Terima kasih puan Anidah.Cikgu ini pernah mengajar 'Miming' masa tahun satu, kini Miming bakal tamat pengajian ditahun 2015 nanti..sebagai cikgu.
Aku rindu suasana di sekolah lama yg.aku dah lama menyusun ruang persekitarannya.  Apa pun hidup perlu diteruskan.Ok lah assalammualaikum dan salam ceria selalu.

4 comments:

  1. Assalamualaikum kak puteri,
    Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pulak tempat mendapat rezeki selama berbelas-belas tahun.
    Cantik kain pasang untuk baju kurung. Cerialah kalau kak puteri pakainya. Saya pun suka warna-warna terang, lebih bersemangat gitu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa'alaikumsalam dik.
      Terasa seninya hati bila menghayati masa lalu. Tempat jatuh lagi dikenang..
      Jom tempah baju, tema baju raya tahun ini warna merah cantik..atau pilih warna2 sari hihihi..akak ada beberapa pasang kain sari, anakanda Rashid beli masa study di Banglore, India, akak buat baju kurung. Terimakasih dik..masih setia berbicara meski hanya melalui halaman maya.

      Delete
  2. lama tu akak ngajar disekolah tu...mmg sesuai ayu...baca coretan akak pun terasa ayu sopan org nya..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalammualaikum Nadia. Sihat?..semoga selalu ceria.
      hahaha gitu ke..'mama ayu'..terimakasih Nadia, masih setia bersama.

      Delete