Sunday, 17 August 2014

17 Ogos 2014-ahad- pergi bermatlamat kembali bermaklumat

saat ini terasa sangat sepi, Ir dan irliani ke ibu kota, jauh disana terpaksa menyeberangi laut cina selatan.
Anakanda Lia dapat tawaran melanjutkan pelajaran di ibu kota. Dia punya cita cita yg.sangat tinggi. Sebagai ibu, aku hanya mampu mengaminkannya dan melengkapkan segala keperluan.  Jauh disudut hati aku tak ingin dia pergi..namun aku bimbang perasaan terlalu sayangkan dia, menjadi penghalang untuk dia menjadi insan berpendidikan..terpaksa aku kuatkan semangat dan merelakan dia berjauhan dengan ku.  Terasa sangat sunyi..ada Lia didenyutan jantung ku. wahai hati ibu..sabarlah..

Semoga anakanda Lia dapat menyesuaikan diri dan tabahkan hati, fokus pada pelajaran dan tidak terlalu sentimental  seperti ibu.  Dia seperti camar putih.
Belajar terbang menyonsong angin dipermukaan laut berombak.
Semoga berjaya Irliani.

saat bersama dipagi aidil fitri yg.baru berlalu. Menjadi kenangan bersama.
Salam sayang.

6 comments:

  1. Semoga dipermudahkan Lia =) Tahniah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin.
      Terimakasih zye.Lama tak jumpa azye.

      Delete
  2. salam ukhwah puteri purnama, memang suatu pengalaman yg perit bila berjauhan dengan anak2 pada kali pertama,itu yang ana alami kini,namun hanya doa yang tak pernah kita lupa utk kita iringkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa'alaikumsalam ana.
      terimakasih sudi bertandang. Betul tu Ana..sangat perit bila berjauhan dengan anak..marilah kita bersabar dan sentiasa berdoa untuk kesejahteraan mereka.

      Delete
  3. Assalamualaikum kak puteri,
    lama sungguh tak bersua, rindu sangat, namun terlalu banyak hal yang menyita masa untuk tidak berlama-lama depan komputer, menyebabkan saya terpaksa ketepikan sementara pengkongsian di blog ini.
    Rindu sungguh kat kak puteri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikumsalam dik.
      Ya..benar benar ada rindu.Akak pun dah agak jarang mengadap pc..sibuk benar ditahun 2014 ini. Tahniah dik..dengan hobi baru tu..subur benar kebun pisang yg.adik usahakan itu.Tahniah dan terimakasih masih saling merindu hihihi..nanti kita tukar benih k.

      Delete