Thursday 25 September 2014

Dihatiku selamanya.Ada rindu untuk mu tak berganjak diusir waktu.



Saat ini malam masih muda baru jam 9.30 minit  waktu Malaysia Timur.Siang tadi 25 september, seperti biasa kesibukan dengan tugas rasmi dan hal2 urusan keluarga menjadi rutin harian ku.
huu..saat ini aku terasa sepi, Ir ke sekolah menghantar Irnie Aida untuk kelas malam.

Tinggal aku dan Irna Suhaila di rumah melayan rasa sendiri sendiri. Ada raut wajah dan nama nama mesra terlintas dihati ku.Benar benar aku rindu.
Aku rindu dengan sahabat2 ku ini.
 Saat kami bertemu semula dan bermalam di kaki Kinabalu.Ada memori manis yg.amat manis.
 Sepanjang hayat ku di dunia ini, wajah ini, nama dan jasa nya sentiasalah menjadi sebutan dibibir dan didalam hati ku . " Miss Lim I really miss u " saat ini aku teringat kamu.
Semoga cikgu terus sihat dan gembira selalu penuh tawa dan canda .
 Miss Leong, sahabat baik cikgu Miss Lim sekali gus menjadi sahabat kami dan menjadi sebahagian dari sejarah hidup peribadi ku...Miss Leong pernah menulis surat untuk ku saat aku sangat rindu kan Miss Lim.
'Terimakasih Cikgu'
 Saat dilapangan terbang 'berpisah kita sampai disini'
Miss Lim dan Miss Leong kalian ada didalam hati ku.
 Anakanda Ir Junior dan Miss Leong, Miss Lim dan aku, ada airmata perpisahan.
 Aku sayang sangat insan ini..dari aku tingkatan satu berusia 13 tahun hingga kini..
dan selagi hayat dikandung badan. "Terimakasih Cikgu"
Lambaian perpisahan untuk kami yg.tergapai tinggal diluar bangunan, ada sepi yg.mendalam.
Entah bila lagi boleh bersama seperti hari itu.
Untuk Pouline, Birthilda, kak Aisyah, kak Lee dan dik Suryani..jom rancang bawa Miss Lim jalan2.
Ok lah tetiba emosi menjadi terlalu sentimental..salam sayang untuk yg.menjadi sahabat ku.
Assalammualaikum.

5 comments:

  1. salam kak, semoga dipertemukan kembali bersama rakan2 tersayang kak..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa'alaikumsalam dik.
      InsyaAllah amin. Terimakasih.

      Delete
  2. Assalamualaikum kak puteri,
    Dua hari lepas dah baca entri ini tapi mata pedih dan berair, tak boleh berlama-lama depan PC, jadi hari ni tour sekali lagi ke sini..

    Kenangan mengusik jiwa dan minda ni, moga kak puteri dapat bertemu dan berkumpul kembali dengan sahabat-sahabat itu.

    ReplyDelete
  3. wa'alaikumsalam dik.
    sakit mata ke, eee kena cepat cepat jumpa doktor, nanti melarat.
    hemm kenangan mengusik jiwa..betul betul mengusik.Terimakasih Warna Sari.Semoga segala kebaikan sentiasa bersama mu..amin.

    ReplyDelete
  4. Sahabat sejati bila berpisah memang sedih. Semoga ikatan perssahabatan akak dan kawan-kawan semakin erat :)

    ReplyDelete