Tuesday 20 October 2015

Emosi berkebun datang lagi.

Keinginan berkebun dipenjuru halaman datang lagi, membuatkan aku memesan tanah bukit 2 trip, tapi alang kah hampanya bila tanah yg.dipesan penuh batu, terpaksa aku berkerja keras mengasingkan batu tersebut untuk mendapatkan tanah yang berkualiti.
 
Emosi berkebun ku datang lagi.

Keadaan tanah yang berbatu, namun terpaksa diayak menggunakan jaring besi.

Keadaan tanah lepas dibersihkan + pasir  sakibaki buat rumah hari itu.  Aku guna tanah ini untuk tapak tanaman baru.

Aku tanam kangkung dan bayam, juga cili besar.
Kangkung dah hidup begitu juga bayam.  Semaian selepas berusia 7 hari.

siang tadi hujan, keadaan bayam dang kangkung selepas 15 hari.
Tak lama lagi boleh makan sayur tanam sendiri segar dan 0 baja kimia hihihi..berbaloi kan.
Jom tanam sayur sendiri.
Bayam dan kangkung sayur yg.mudah hidup.

ok catatan disaat ini 20 oktober yang berjerubu.  Assalammualaikum.


5 comments:

  1. rajinnyer berbudi pd bumi tuuu ;p

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah.. ada faedahnya tanam sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah seronok betul masa menuai hasil tanam sendiri ni.

      Delete
  3. Sis ada jual anak pokok bunga satey? Saya berminat nak beli.

    ReplyDelete