Monday, 5 January 2015

cili putih sejenis lada padi.Betul ke.

Hujan yang turun diawal januari 2015,membuatkan sisa tanaman dihalaman rumah kembali subur dan mengeluarkan hasil yang tak habis dimakan.
Cili putih ini antara tanaman aku yg.tetiba menghasilkan buah yg.banyak.Masalahnya cili  jenis ini rasanya tidak berapa pedas dan menurut jiran aku ia boleh menyebabkan sakit pinggang.

Bila fikirkan kesannya tak berbaloi pula menanamnya. Aku tak pasti adakah cili ini sama jenis dengan lada padi kerana saiz buahnya sama macam lada padi biasa.

 banyak buahnya yang dah ranum dan sedang diintai burung yang lapar dimusim hujan hujan begini.
Tapi aku tak kesah kerana aku dah niatkan utk.sedekah, tak ada geng nak makan cili putih ni.
 Putih bersih buahnya.Sedap juga digoreng dgn.ikan masin...lauk mudah utk.musim banjir.
ok lah catatan musim hujan dihari ini, sepatutnya hari ini dah hari sekolah, apakan daya..cuti telah dilanjutkan.Salam ceria dan assalammualaikum.

5 comments:

  1. Salam kenal, saya blogwalking kt sini, jemput singgah ke blog saya, http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer...tq :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal.Hai Rose Azadir, terimakasih singgah dan follow.
      Nanti i follow u k hihihi.

      Delete
  2. Salam Puteri,

    Saiz cili ni macam cili padi ya, tapi putih warnanya! Belum pernah Mak Aji lihat ni. Mak Aji juga punya yang putih begini tetapi panjang pula bentuknya!

    ReplyDelete
  3. wa'alaikumsalam Mak Aji.
    iya, ia bentuk cili padi cuma tak berapa pedas, ada pedas tapi tak pedas dilidah, pedas kat bibir.. hihihi

    ReplyDelete