Thursday, 27 June 2013

Pokok matahari seperti tak bermaya,

27 jun hari khamis yg.panas berbahang. Kelmarin selewat enam petang hujan turun setitik dua, memang tidak mampu menyegarkan rumput dan bunga2 ku yg ketandusan di halaman.  Meski aku berusaha menyiram semua yg menghiasi halaman, namun banyak yg.kecundang.

Bunga mata hari ini, rasanya tak akan mampu bertahan sehingga menyambut hari raya nanti.
                                  Benih matahari yg ditanam persediaan hari raya, menjadi kehitaman terbakar ,ni kah yg dikatakan kesan jerubu? rumput2 seperti telah disiram racun.

deretan pokok bunga matahari, yg.kononnya persediaan untuk menghiasi halaman, namun apakan daya, cuaca panas ini, membuatkan ianya nyawa nyawa ikan.
                                               Dalam jarak dekat, beginilah rupanya..masih kah ada harapan?..
Ok lah sekadar sebuah keluhan kecil mengandungi pelbagai dugaan.Salam sahabat.

7 comments:

  1. Assaalam Puteri... kita hanya bisa merancng dan berusaha ..wbgm pun.. harap2 semuanya survive..

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam k mar.Betul lah.Nampaknya kena semai semua, untuk menghiasi laman agar berseri seperti yg dimau hehehe terimakasih Mar.

      Delete
  2. salam,

    kak bila nak bg alamatnya ni....hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh iya kan, ok nanti akak email.Terimakasih Rose.

      Delete
  3. Replies
    1. ah betul tu, ada hikmah disetiap perkara yg.terjadi.
      Terimakasih sudi melawat.

      Delete
  4. Salam..benih ade x..huhu nk beli

    ReplyDelete